352587609_1835759933491679_778051032690423130_n.jpg

Velkommen til nye beboere

Velkommen til dit nye hjem og velkommen i vores kloster-fællesskab. Vi har glædet os meget til at byde dig indenfor.

Vi håber, at du bliver glad for dine nye omgivelser og for Duebrødre Kloster.
Vi vil gøre hvad vi kan for at din lejlighed og vores fællesarealer lever op til dine forventninger.

Her på siden finder du lidt generel information om forhold i din lejlighed og ejendommen, samt om hvordan vi hos Duebrødre Kloster kommunikerer med vores beboere.

Kontakt-information
Har du allerede nu spørgsmål til din lejlighed, lejekontrakt eller noget helt tredje, kan du kontakte kloster-kontoret på telefon 46 35 0371, eller sende os en mail på kontor@dbkloster.dk.

Klosterkontoret er åbent mandag kl. 09.30-12.00 og torsdag kl. 09.30-15.00.
Har du en akut opstået situation i din lejlighed og ønsker at komme i kontakt med os uden for vores åbningstider, kan du altid ringe til samme telefonnummer: 46 35 03 71.

Ind- og fraflytning

Både ved ind-og fraflytning er der lidt forskellige ting, som er vigtige at være opmærksom på.

Indflytning:

Er du flyttet ind og opdager du noget er mangelfuldt eller har spørgsmål, så kontakt os med det samme. Ellers har du 14 dage til at registrere fejl og mangler i forbindelse med indflytning.
Vi foreslår også, at du med det samme tilmelder din husleje til PBS, og tilmelder internet/tv hos Fibia.

Fraflytning – sådan opsiger du din lejlighed:

Du opsiger din lejlighed ved at sende en skriftlig opsigelse til os.
Du skal anføre dit lejernummer, som fremgår af breve fra os eller af lejeopkrævningen, dine kontaktoplysninger (mail-adresse og telefonnummer) samt din nye adresse.
Din opsigelse skal være modtaget hos os inden månedens udgang.

Istandsættelse ved fraflytning:
Du skal være opmærksom på, at du ifølge din lejekontrakt kan være forpligtet til at fraflytte lejligheden og aflevere nøgler 14 dage før opsigelsesvarslet udløber. Det skyldes, at lejligheden skal istandsættes, inden en ny lejer kan flytte ind.

Almindelig vedligeholdelsespligt

Den almindelige vedligeholdelsespligt betyder, at du som lejer har pligt til at vedligeholde gulve, vægge og lofter. Der udover har du som lejer også pligt til at vedligeholde og forny låse og nøgler.
Lejer er også ansvarlig for fornyelse og vedligeholdelse af lejlighedens installationer samt udskiftning af batterier i eksempelvis røgalarmer og diverse lyskilder herunder spots og pærer.
Lejer har også pligt til at rengøre følgende: 
Rensning/afkalkning af filtre på haner 
Rensning/afkalkning af brusehovedet 
Aftørring, renholdelse og afkalkning af fliser og overflader 
Renholdelse af ventilator på bad 

Hvis du som lejer selv har bekostet de hårde hvidevarer, skal du som lejer altid selv bekoste både reparation og udskiftning. Både udlejer og lejer har ansvaret for vedligeholdelse af lejemålet.